Sidor

måndag 5 oktober 2015

Födelsedagskalas



Ikväll var vi hos en av världens finaste och godaste treåringar. Jag är helt partisk.

Ja han fyller tre idag alltså, han hade haft en toppendag med alla sina kompisar på kalas med fiskedamm och allt.
Hans mamma och mormor hade busat med grabbarna som aldrig fiskat fiskedamm förut och första varvet låtit dem fiska upp strumpor innan de riktiga påsarna.
På hans tårta var det en brandbil, han hade fått en tröja av mormor med brandbilar på och han äger minst åtta brandbilar. Han älskar brandbilar. Fick inte en enda av oss, utan en mjukis herr nilsson, Kling och klang, samt prusiluskan, ja pippikaraktärerna är också väldigt populära.

Sedan vann jag högsta vinsten vilket jag inte riktigt kunde avslöja. Födelsedagsbarnet fikar snabbt och vill sedan leka. "Favoriten" och grannen på sju år var där, men sötaste A frågar mig först om inte jag vill leka. Vi heter lite lika sjuåringen och jag så jag trodde nog han ropade på honom. Ja han ville självklart leka med oss båda! Men det var viktigt att jag var med. Lyckades vara vuxen och låta de båda pojkarna leka utan mig men jag var med och släckte bränder jag också ett tag.
Tänk om de visste hur det värmer ens hjärta när de vill ha med oss tråkiga vuxna.
Fick också lova att jag skulle komma tillbaka snart och leka, för enligt A kunde jag stanna fast klockan närmade sig åtta på kvällen för att leka.

Hoppas snart kunna sitta ned med hans mor och bara prata lite, men kanske kan vi träffas över en lunch i nästa vecka.

Nu ska jag slötitta lite på tv innan sängdags.

Kram




1 kommentar:

  1. Tänk att han redan är tre år! Själv önskar man att tiden kunde gå lite långsammare, fattar inte att jag fyller 48 :)
    Kram

    SvaraRadera