Sidor

måndag 19 oktober 2015

Kroppen smart men tanken trög

Ska erkänna att mycket tid går till träning och mat just nu.
Det är inga problem att ta tiden som behövs förutom om jag måste jobba. Min man stöttar mig i detta.
Min kropp och mage mår bra av att inte äta socker, pasta, ris, potatis och vetemjöl mm

Har smakat sådant som jag tidigare tyckt varit gott och inte alls tyckte det varit något att ha. Det har näst intill varit en fadd smak.
Det är ju bra, kroppen vill ha rena smaker, goda råvaror, inget processat helfabrikat med konstiga fetter och sprängfyllda av socker.

Jag har dessutom nått helt ok resultat minus fem kilo på lika många veckor, sedan har jag stått lite still, minskat sju cm runt låret och ungefär sju - åtta cm över magen och några cm i midjan.

Man kan tycka jag borde vara nöjd, att motivationen håller i sig när jag märker av rena hälsovinster, minskad vikt och att kläderna blir större.

Jag är dessutom nästan tio år äldre än när jag gick ned tio kilo sist och när jag denna gång startade resan vägde jag tio kilo mer än då.

Så nu är det dags att göra exakt så som jag gjorde de första veckorna. Har inte slarvat helt inte alls, men min tallriksmodell har inte varit exakt vad den borde och jag har druckit för lite vatten.
Så tillbaka i fållan och fram med optimismen!

Jag kommer att ha nått mitt delmål till jul!

Jag förtjänar ett enklare/lättare liv.

Jag är bara ovan vid vissa saker när det gäller träning, mathållning och hur jag behöver tänka.

Inget är svårt bara ovant.

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar