Sidor

måndag 26 oktober 2015

Nya tider

Började träna  i mitten av augusti, sedan andra veckan i september två-fyra gånger i veckan. Oftast tre.
En hel del styrka och en del lågintensiv träning.

Det gör skillnad. Större skillnad än jag kanske förstått.

Endera får jag nu träna fyra gånger eller hårdare de gånger jag tränar.

Vi träffades med vår PT ikväll och pratade lite bålstabilitet och gjorde lite övningar.

Dels frågade hon åter igen om jag kanske har lite över rörliga leder. Och tja det kanske jag ska kolla upp för ett och annat skulle ja förklaras då...

Men vi gjorde plankan och jag gör den alltid på knä, men L tyckte prova från tå.
Jag har provat från tå men det har absolut inte gått.
Nu stod jag plötsligt i plankan på tå!
Hemma var jag tvungen att testa en armhävning från tårna, kunde inte göra många och djupa. Men jag KUNDE.

Fy fasen vad det här är roligt. Roligt att kroppen vill.

Något som jag också insåg att kroppen behöver lite mer för att den ska få jobba.

Easyline träningen känner kroppen igen och visst man kan ge lite till där.
Styrketräningen känner kroppen någorlunda igen och där får jag nog öka lite.
Så HIIT träning de veckor jag kan får det bli!

Kanske skall testa yoga en gång också, nu kanske kroppen orkar...

Kommer inte ihåg om jag skrev det men jag har klivit ned från vikt-platån, äntligen.
Så skönt.

Har någonstans fått lite energi igen.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar