Sidor

lördag 28 november 2015

Tankar i advent

så har en ledig dag gått och jag har adventspyntat. Fast där ljög jag nästan, jag har hängt upp julstjärnor. För en gångs skull i tid. Flera år har jag hängt upp en i köket på måndagen tisdagen efter första advent och sedan till andra advent fått upp resterande.

Jag har ytterst lite annat framme i adventstid. Lite vitt och silver dock så som en silvergran i porslin som ser ut att vara tyngd av snö, vita kottar i köksfönstret. Byter några ljuslyktor också.Det är ungefär allt förutom blommor, vita julstjärnor ibland någon röd och amaryllis.
Har inte köpt blommor än då jag åker bort i orgon på kurs och är hemma först sent på onsdag kväll.

Men som sagt jag är minimalistisk, till lucia kommer lite lite till fram. Byter kanske gardiner innan, men inga tomtegardiner ens till jul. Men den 23e december då är det fritt fram för tomtar och allt annat.

Vi ska inte längre vara på samma ställe utanför Uppsala vid våra kurstillfällen utan i Sigtuna. Gillar inte att behöva åka en ny väg men måste erkänna att jag ser fram emot ett något bättre boende som dessutom inte ligger mitt ute i skogen.
På måndag tänkte jag smita iväg till choklad butiken som finns där, det kan vara bra att ha något att ge bort...
En eller annan klädbutik kanske också får besök.

Idag har jag också tittat på Downton Abby och virkat.
Köpte första säsongen på GeKås då jag bara sett några avsnitt lite sporadiskt. Trots att jag ÄLSKAR kostymdramer i den tidsepoken.
Nu ångrar jag bara att jag inte köpte alla säsonger som kommit på dvd.

Tidigare år har jag inför december bestämt mig för att varje dag äta frukost hemma och sitta vid köksbordet i lugn och ro på morgonen.
Men i år gör jag det ju redan.
Så jag ska försöka komma på något nytt till denna decembermånad som har med avkoppling, njutning och livskvalité att göra.

Hur mycket pyntar du till advent?
Något annat du gör som du inte gör annars?

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar