Sidor

torsdag 14 januari 2016

När det skymmer


Idag har vis om många andra haft ordentligt med minusgrader, då kan det vara trevligt att sitta inne med tända ljus.
Jag åkte till jobbet i förmiddags. När man som jag arbetar som präst är det vissa saker som du bara gör nästan oavsett hur sjuk du är. Begravningar är en sådan sak och jag har en imorgon, dessutom den andra i den familjen. Äldre båda två.
Hur som helst ville kolla läget inför den och helgen.
Men oj, kanske inte så konstigt men, jag orkade ingenting.
Chefen sa också åt mig att åka hem! Jag hade tänkt ta ett möte vid sex och kanske jobba lite innan. Men vet ni jag lydde min chef och det ör jag tacksam för.
Åkte till Apoteket och handlade lite mat, tog slut helt och så svettig jag blev som efter värsta träningspasset.
Så jag kurade skymning i eftermiddag i kökssoffan med paddan och tittade ikapp en serie, samt skrev tal till imorgon.


Imorgon blir det upp tidigt för att arbeta några timmar i alla fall.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar