Sidor

tisdag 14 juni 2016

Semesterlängtar

Ja om du nu inte redan har semester misstänker jag att du längtar, längtar så som jag.

Längtar efter att det inte spelar så stor roll varken när jag går upp eller går och lägger mig, visst har vi  saker i bokade som gör att vi kanske måste ställa klockan ibland. Men om jag är lite seg den dagen spelar det ingen roll för jag har inga större krav på mig. Är bara representant för mig själv så att säga.

Har tre veckor kvar då denna som för oss är avslutningsvecka för skolorna är den mest hektiska. Har två vigslar till helgen också...

Sedan lugnar det ned sig något. I vanliga fall brukar jag ha haft några lugna veckor nu i slutet av maj början på juni. Men inte i år

Vi har nu på jobbet fått information att vår kyrkoherde sökt tjänstledigt för att prova annan tjänst. Så det troliga är att hon inte alls kommer tillbaka. Det kommer behöva göras en hel del arbete till hösten och det blir troligen slitsamt. Men jag tror det blir bra.

Oj, hade en tanke om ett inlägg om sommar och semesterlängtan. Men är disträ i min tanke.

Nu skall jag efter att ha jobbat lite hemma gå till min arbetsplats som bara ligger nedanför backen.

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar