Sidor

söndag 3 december 2017

1a advent

Så äntligen är det första advent även detta år, ja inte så att jag går och längtar hela året, men jag avskyr november. Första advent brukar betyda slutet för den månaden!

Musik i december skall det ju bli, med inslag av minnen och nutid. Tänkte att på söndagar får det ändå bli psalmer.
Så vilken psalm skulle väljas till idag? Finns nog bara en
Bereden väg för Herren



Har du faktiskt en psalm i advent och jultid som du gillar?


Själv har jag haft två intensiva dagar på många sett otroligt tröttande, men jag har varit social, träffat vänner och ätit gott.
Så de har också gett energi, jag har känt mig lite normal.
Tyvärr om jag ska vara ärlig är det nog i alla fall tre år sedan jag alls kände att jag hade riktig lust att hitta på saker en vardagkväll, eller en spontankväll som igår med några glas vin hos en vän.
Kvällen igår orkade jag egentligen inte alls, men denna vän behövde mig och egentligen orkade inte hon heller alls. Så vi oorkade tillsammans härligt med sådana vänner.
Nu ska jag vila framför tv apparaten och kolla på skidtävlingarna.
Behöver få hem lite mat men...

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar