Sidor

fredag 8 december 2017

8e december

christmas song

Lägger låten först som är en av mina favoriter av jullåtar här med Kurt Nielsen och har ni inte lyssnat till honom innan, gör det!

I onsdags var jag med mamma och pappa på Mobackes i Bollnäs, vilket är en handelsträdgård där de under många år har haft amaryllisutställning med olika tema.
I år var det femtio och sextiotal.
Här får ni ett litet smakprov












Fantastiskt vad som går att göra eller hur?!



Idag har jag förutom att handla hem mat också handlat hem lite blommor på mataffären en vit stor asalea, sedan åkte jag till en av våra blomsteraffärer där blev det en vit amaryllis en vit hyasint, en kritvit julstjärna och en amaryllis som snittblomma. Riktigt lyxigt, men det mesta av det kommer stå länge och hyacinten är inte i närheten av att slå ut än.

Nu är klockan två och snart kommer min man hem då blir det kaffe och mellanmål framför skidskyttet.

Annars blir det nog lite pyssel i helgen men inte så mycket mer tror jag.
Ta hand om er och glöm inte att njuta lite också mitt i adventstiden!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar