Sidor

tisdag 5 december 2017

Barnvisor




Nu kommer min syster kanske att le eller tänka oh nej inte den boken...
Jag har ingen aning om hur många gånger som den här boken öppnades när jag var liten för att vi skulle sjunga.
Både min syster, mamma och bror har fått sjunga och sjunga och sjunga med mig.
Vet inte om det var varje gång men jag vet att hoppade de över en sång/visa som vi kunde var det bara att bläddra tillbaka och sjunga den också.


Denna är nog en av favoriterna tror jag.


Min egna, eller i alla fall den jag har den är tejpad i ryggen så pass använd är den, tyvärr står den just nu på jobbet så jag kan i te bläddra i den. Och jag försöker skriva några inlägg i förväg nu när jag skall iväg.
nu i ro.  Denna vaggvisa finns i boken, vet inte om vi sjöng den så mycket, men troligen för har jag svårt att somna kan jag nynna den för mig själv och faktiskt somna lättare. Fungerar i princip alltid.

Ro ro barnet
Trollmors vaggvisa

Det finns ju en stor uppsjö av barnvisor, detta är inte ens att skrapa på ytan.
Självklart gillade jag, mors lilla Olle, bä bä vita lamm, eckorn satt i granen, När lillan kom till jorden och många fler.

Vi får se om det blir inlägg alla dagar då jag är borta så ni vet.
Kram

1 kommentar:

  1. Men det var ett enkelt och ganska roligt sätt att umgås eller vara barnvakt. Har gjort samma sak sen med Dennis och Hanna, vi har sjungit massor när de var små. Den oranga sångboken, Nu ska vi sjunga, har vi också sjungit ur många, många gånger. Hade några som gillades lite mindre som jag som sagt försökte hoppa över...
    Kram

    SvaraRadera