Sidor

torsdag 7 december 2017

Peter Jöback








När jag var elva ställde Peter upp i Melodifestivalen med En sensation, han kom näst sist.
Jag såg en stor stjärna och var så betuttad, denna brunögda skönsjungande och dansande grabben, som han då var hade fått mutt lilla flickhjärta att slå.
1993 kom äntligen hans första album enligt mig, tror inte det var så många med mig som köpte det. Mina vänner tyckte jag var knäpp.

När Peter sedan var med i Kristina från Duvemåla, som Robert började all fler få upp ögonen för honom, ja det var då han slog igenom.

Jag har sett honom i Greas, i Fame, i Kristina från Duvemåla, I love musikals två år, Livet är en schlager, ja och vid några fler tillfällen.
Har alla hans skivor.

Inget stort fan som kan allt eller varit och sett och hört allt.

Minns när jag såg första I Love Musicals, då hade jag inte sett honom live på många år och jädrar vad han hade utvecklats och vilken otrolig entertainer han är.

Vilka låtar skall jag då välja att dela med er?

Det är ju trots allt december så https://youtu.be/q6MGdPlq31A

Annars vore jag inte jag Livet är en schlager

3 kommentarer:

  1. Äsch detta skulle ju inte ha publicerats utan schemalagts suck

    SvaraRadera
  2. Ja, blev lite paff när det stod torsdag 7 dec, riktigt så fort går inte veckorna väl...
    Peter, Peter, Peter. Har sett honom massor av gånger. Började redan i Musical Express som han gjorde tillsammans med Pernilla W, Karl Dyall och Lizette Pålsson. Sen har jag nog sett det mesta han gjort i Sverige förutom i love musicals. Du glömde Fantomen! Sen har jag även sett Cabaret och Sweeney Todd och en massa julkonserter. Han är fantastisk!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Blev så osäker på Musikal Express, för jag såg ju de fyra fast på vattenfestivalen ��
    Oj, får väl ge Fantomen ett eget inlägg kanske

    SvaraRadera