Sidor

tisdag 13 februari 2018

25% som 110%

Oj.
Det var nog jag som föreslog att jag skulle börja arbeta i februari, ja det blev väl tre dagar i januari också.
Så två och en halv timme per dag, då med rast.

Första veckan var fruktansvärd rent ut sagt. Den första dagen skalade jag, tappade varannat ord och ja nä fy.
Stapplade mig mot fredagen men det var väldigt nära att jag kontaktade min läkare och sa att det inte går.

Jag som började känna att jag hade lite energi.
Den känslan är borta tyvärr.

Andra veckan gick bättre men jag hinner inte återhämta mig över helgen.

Så den här veckan är svår.

Jag tänker också förstör jag mitt tillfrisknande nu?!
Om jag hade varit hemma februari också och börjat i mars, hade det gjort starten svårare eller hade det varit bättre...

Tror det svåraste är att jag veckorna innan kände att fas en nu vänder det sakta men säkert.
Och så känns det som om jag backat inte hela vägen tillbaka men...

Tänk att två och en halv timme kan kännas som elva, märklig känsla.

Ta hand om er och lyssna till era kroppar! Om ni inte känner igen varningssignaler men misstänker att huvudvärken du har inte är ok, eller vad det nu kan vara. Fråga någon, vi måste börja prata om psykiskt mående! Du har säkerligen någon på jobbet eller i din närhet som känner till stressignalerna.

2 kommentarer:

  1. Så länge man är hemma så kan man vila när man behöver men man kanske inte tänker på det.
    På jobbet blir det så tydligt att man faktiskt inte orkar.... Å ja, det tar TID...Tid att tillfriskna vilket man aldrig riktigt gör tyvärr. Jag dras med sviterna än efter 15 år men har åkt på många smällar under dom åren som raserar det man byggt upp. Man ska akta sig för att gå tillbaka för tidigt, det kommer bakslag på det. Ta 2½ tim varannan dag, mån-ons-fre istället om du måste jobba.
    Kram...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Mm, måste verkligen fundera på om jag ska arbeta

      Radera