Sidor

tisdag 17 april 2018

Ljuset



Ljuset det efterlängtade.
Men vet ni det tar ett tag innan jag tycker att de långa ljusa dagarna är härliga, när solen går ned sent.
Jag behöver liksom lite tid att tycka det är okej.
För tänk så tillåtande vinterns mörker är, det är så mycket vi inte riktigt kan göra för att det är mörkt.

Ja, jo idag har vi elektricitet och starka lampor som gör att vi kan vara igång även vintertid.

Men decembers mörker skriker liksom inte på samma sätt: se så ljust och soligt och fint det börjar bli ute. Varför är du inte ute och....?!

Men snart alldeles snart tycker även jag att de ljusa kvällarna är det mest fantastiska som finns faltiskt.

När november kommer kommer jag att beklaga mig över allt mörker som omsluter oss igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar