Sidor

torsdag 4 januari 2018

cribrans aquas de nubibus

Om ni inte läst latin (har inte jag i alla fall) eller är väder/moln - intresserad kan jag tala om att rubriken är latin för regnmoln. (Hoppas jag)

Igår var det ju för mig en riktig minusdag.

Idag har jag hitintills ätit en bra frukost, just ätit en ordentlig lunch, handlat lite och inte minst tagit en promenad!

Igår var planen att jag idag skulle gå till affären för att handla. Så blev det inte för det regnade. Men när jag kom hem ställde jag faktiskt bara in varorna och gick ut.

Blev faktiskt 3,5 km i snigelfart, men det har ju ingen betydelse. Jag gjorde vad jag bestämde igår, jag tog en promenad.

Men allvarligt talat hörrni regnet som öser ned med jämna mellanrum sedan nyårsdagen. Om det tycker jag inte. Här är det verkligen som om någon lagt en blöt grå yllefilt över oss.

Men jag har enligt mig god mat planerad till middag, hemmagjord pytt i panna och jag har klarat av målet för dagen.

Att jag är kallad till försäkringskassan för möte angående hur/om/när jag kan återgå till mitt arbete nästa vecka. Det är en helt annan sak. Ingenting om ifall detta är beslutsgrundande för eventuell sjukpenning. Att jag sedan redan har inplanerat ett trepartsmöte veckan därpå med läkare, chef och samtalsperson... Ja ja...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar