Sidor

söndag 5 juli 2015

Blivit firad?

Vi börjar dock i kökssaffan.
Natten mellan fredag och lördag sov jag skapligt efter att de som tror vår lilla stad är en motorstadion med en bana där tävlingar körs.
Vi bor ett stenkast från den lilla stadskärnan så vi slipper ha bilarna alldeles utanför.
Natten till idag samma visa fast denna gång körde de lite längre och uppehöll sig inte enbart i rondellerna för att sladda.
Undrar så när de t händer något riktigt illa! Mopedisterna åker ned och tittar har jag anat, tänk om någon överförfriskad person sneddar över gatan för att det är närmare hem...
Ögonblicksverk.
Det är ju inte direkt gator med sikt...
Hur som helst de sista fyra av mina tillslut åtta timmars någorlunda sömn avlutades i kökssoffan. Vid fyra inatt var det lite svalare där...
Till firandet av min födelsedag 😊
Av mannen fick jag bland annat denna bok, tagit i den en eller två gånger men inte köpt den. Så går han in och lyckas köpa just den.

Av mamma och pappa fick jag tre handdukar från växbo lin, förutom att de är snygga och av hög kvalité torkar de snabbt som bara den och uppsugningsförmågan är jättebra.

Ledsen över dåligt kort på tavlan, min bror har tagit fotot på den vackra daggvåta/regnvåta rosen.
Dessutom hade han köpt  gochoklad känner mig bortskämd. Inte smakat den ännu känns dumt att äta den så förkyld som jag är



 Hamam handdukar, som använts i de turkiska baden, hade jag inte hört talas om att de liksom hittat till den "allmänna" marknaden. Just denna fick jag v min syster och är skapa av dottern till ägaren av Blommiga Rutan i Södertälje (kanske är dottern även delägare). Hon har i alla fall startat ett textilföretag och skapat denna. Nu skall jag bara se om den blir filt, sjal eller handduk. Kan nog bli handduk/filtrens sommar.

Känner mig så tacksam!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar