Sidor

lördag 18 juli 2015

Min farsas land


Tror Wij sjunger att Hälsingland är min farsas land. 
Ja där har vi befunnit oss nu sedan i torsdags. 
Men idag slog hemlängtan till så imorgon styr vi kosan söderöver igen. 
Igår hamnade vi på nästintill en ren släktträff och på detta kort är min far och hans syskon samlade, de är fem helsyskon och ett halvsyskon. 
Det var riktigt roligt att träffa alla igen för det var så längesedan jag träffade några av mina kusiner. 
Himlen blev blå lagom till festen och värmen kom. 
God mat och goda samtal. 

Idag försökte vi besöka min faster i hennes nya lägenhet men hon var inte hemma. 
Så det blev en tur upp till pappas föräldrahem som tyvärr har förfallit mycket. Var folk där så inget foto
Men här är farmor och farfar begravda. 

Nu ska jag läsa lite innan jag somnar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar