Sidor

måndag 15 januari 2018

Oxveckorna

Ja nu skall det vara hårt att leva sägs det.
Men vet ni det blir ju ljusare och ljusare, apelsinerna smakar supergott och tja...

Hade sådant flyt idag.
Vid elva åkte jag och handlade, tog längre tid än jag trodde men...
Sedan städade jag av köket, bakade lchf bröd och från en kladdkakemix svängde jag ihop dagens efterrätt.

Då var klockan 13,20 och jag tog slut.
Där var orken slut. Min mans kommentar var att det kanske var lite mycket att göra på så kort tid.

Ahh.

Jag börjar känna mig som mig, tyvärr måste jag nog erkänna att det var typ två år sedan jag mådde bra. Ja alltså över längre tid, i allmänhet eller vad jag nu ska säga.

Jag försöker röra lite mer på mig nu och framförallt äter jag bättre. Äter allt, något färre kolhydrater, men "skriver in" allt i en app. Inte den mest använda 😊. Detta fungerar för mig. Jag varken äter för mycket eller för lite. Ja och hur mycket jag dricker, jag har alltid druckit för lite. Nej, jag jagar inte efter att dricka löjligt mycket vatten...
Hur som helst har jag minskat en komma åtta kilo.
Dagens frukost fick se ut såhär, insåg när jag la ut fotot på instagram att det ser ut som om jag har alldeles för mycket smör på den ena. Men det är Philadelphia 😊

Som ett steg i att äta lite färre kolhydrater så bakade jag dessa, blev riktigt bra och som de mättade. Kommer göras fler gånger.
Recept i länken bröd


Vilken tråkbild, det är grön ärtsoppa, som jag provade för första gången idag och ja kan väl ätas och göras igen. Men kommer nog krydda den annorlunda.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar