Sidor

fredag 24 november 2017

Denna vecka ett liv...


Ja vad ska man säga, jag har faktiskt inte dåligt samvete över att inte vara på jobbet och det har jag lite dåligt samvete över.
Men jag skulle helt klart inte kunna vara någon att stödja sig emot, eller för en stund dumpa allt i knät på just nu.
Saker har också börjat ordna sig med nyanställningar, vilket i och för sig betyder att kära arbetskamrater inte är kvar. När jag kommer tillbaka kommer det vara flera nya ansikten och min plats är oklar. Inga gamla rutiner att gå in i.
Men det ska jag inte tänka på nu. För det stressar vill jag lova.
Ja fy idag har stressen varit hög. Fast jag hm, ja i princip inte gjort någonting, eller jag började dagen med att strax efter nio vara vid mataffären, helghandling tänkte jag.
Utan lista.
Hur jag tänkte där vet jag inte, fick tillslut med mig mat till idag i alla fall.
Hade tänkt mig några ärenden på stan, men nej...
Yrsel och allmän panikkänsla gjorde att bilen fick styras hemåt.

Men vet ni snart är denna mörka hemska månad slut!
Nästa vecka är det dags att förbereda för advent.
Äntligen.


Tänker mig denna fast i saffran och utan kanelen förstås men med socker och vanilj, ser både god och proffsig ut.
Har redan lagt saffran i lite sprit så det får dra några dagar.

Sedan skall fönstren fixas, byter de flesta gardiner, har börjat lite då jag inte orkar så mycket åt gången, några ytterligare är strukna. Tänker nog min man får hjälpa mig med gardinerna i helgen (och handla 😊).
Sedan gillar jag att förutom stjärnor och adventsljusstakar, inte båda i ett fönster såklart, ha lite annat fint hängande.
Pyntar inte mycket alls, men någon keramikgran i silver plockat jag fram, har några vita keramikkottar i ett fönster osv


Så har det känts hela veckan, särskilt igår och idag. 


Denna har fått komma till användning under denna tid och de senaste dagarna har morgonkaffet fått lite skummad mjölk i sig. Måste säga att det känns mycket lyxigt.

Nej, nu hoppas jag på en piggare helg.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar