Sidor

måndag 27 november 2017

Typ av terapi


Idag har jag bakat glutenfria saffransbullar och en krans.
Bilderna här hamnade lite huller om buller men...
Saffranet har dragit i alkohol i en dryg vecka, det doftar ju så gott.


Jag gillar inte lussekatter mer än att jag kan tänka mig en nybakt på luciadagen.
Så jag bakar helt vanliga bullar, var nog min syster som öppnade mina ögon där. Självklart har jag gjort längder och de fylls ju men..
Nåja, fyllning och deg...


För er som kanske inte bakat glutenfritt kanske missar något här, men att kunna hantera en deg nästintill som vanligt och att kavla den hör inte till vanligheterna, så glad jag hittade detta recept förra året!




Lite porös deg blev det så svårt att forma


Gick ut till brevlådan och fann detta, ett kort från en församlingsbo som saknar mig. Precis vad jag behövde idag




Färdigt resultat, kransen blev stor, provade ett nytt sett att göra på men måste erkänna att klippt krams blir bättre.


När man bakat får man smaka!
De är väldigt fluffiga och fina.

Bakning har alltid fått mig att må bra så jag har bakat lite mer nu när jag varit sjukskriven.
Insåg nyss varför jag plötsligt igen har lite ångestpanik, vilket fick tårarna att komma.
En mix av lättnad och sorg är väl närmaste ord jag hittat.
Två timmar innan läkaren skulle ringa idag ringde han dessutom från ett nummer som såg ut som telefonförsäljare nummer.
Han talade dock in ett meddelande att han sjukskriver mig över helgerna.
Så med andra ord året ut. Får väl se när pappren kommer exakt datum.
Självklart lättad, nu har jag många veckor i rad då jag kan ladda och försöka komma tillbaka på banan.
Samtidigt antar jag att jag ändå känner en viss sorg över att jag faktiskt inte orkar/kan arbeta. 

Nej, nu får detta vara klart.
Kram på er.

Vet ni snart är november slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar