Sidor

torsdag 9 augusti 2012

Från den ena till den andra

Inne hos vår "husfru" på Öland, hittade jag en lista som visade sig komma från "Asta". Fast det gjorde den inte heller inte ursprungligen i alla fall.

Men det handlade om att skriva en lista på saker man är bra på. För att förhoppningsvis höja sig själv något.

Så, jag är bra på;


  • att kopiera
  • att dricka kaffe
  • att klippa och klistra i ett word-dokument
  • att ha familjegudstjänst
  • att snabbt få ihop något att säga till olika tillfällen
  • att lyssna (hoppas jag)
  • att skriva mail, passar mig perfekt som medel för kommunikation!
  • att vara flexibel och "koka soppa på en spik"
  • att snacka bort en timme med en arbetskamrat
  • att ibland inte göra mitt jobb...
Ja, det var jobbet det.

Privat då, ja vad JAG Ulrika är bra på...

att vara för mig själv
att laga mat, om jag vill och lusten finns
att lyssna
att prata
att handla, ibland inte kläder och mat men det mesta är jag bra på att handla
att titta på tv
att läsa
att lata mig, om jag vill
att stöka ned hemma
att städa
att fika
att äta jordgubbar
att pussas!!
att vara hustru till min man
att vara vän (oftast)
att glömma saker
att promenera
att handla julklappar "i tid" (redan handlat flera)

Nja, det får nog vara så även om jag vet att jag är bra på fler saker faktiskt! För jag har övat på att tänka på vad jag är bra på. Vilket man behöver göra!
Tro inte för den delen att jag inte kan skriva en lång lista på saker som jag är mindre bra på...

Nu om allt är som det ska är jag inne på andra dygnet på lägret och allt är helt ok.

Kram

1 kommentar:

  1. Härligt inlägg Ulrika!! Har läst ifatt inne hos dig lite..

    Kramar

    SvaraRadera