Sidor

fredag 11 maj 2012

Pollen? mm

Nej, det verkar inte vara allergi och förkylning. Utan förkylningen som är långvarig.
Om jag inte skulle jobba hela helgen vore det väl en sak. Men detta är min sexdagarsvecka...

Idag är det dags för begravning som oftast om fredagarna. Så det är dags för mig att skriva talet som skall hållas.
Vill dela en av texterna till en solosång som sjungs idag. I alla fall de tre första verserna...

Kom nära mig
Kom nära mig du mänskobarn, kom nära mig.
Du finner vila i min famn, kom nära mig.
Jag skapat himmel hav och jord och dukar nu för dig mitt bord.
Kom nära du som hungrar jag vill mätta dig.

Kom nära du som tveksam är, kom nära mig.
Du som ej vet vart vägen bär, kom nära mig.
Ett evigt liv jag dig beskär, till himmelen jag vägen är.
Kom nära mig du tvivlande, kom nära mig.

Kom nära du som sorgsen är, kom nära mig.
Du som på tunga bördor bär, kom nära mig.
Jag bar en gång ett kors för dig. Så innerligt jag älskar dig.
Kom nära mig, min vän och jag skall bära dig.
Ha en fortsatt bra dag.
 
Kram

2 kommentarer:

  1. Jättevacker text!

    Jobbigt med förkylningen. Hoppas den drar åt fanders snart!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Vackert Ulrika! Hoppas verkligen att din förkylning kan visa den goda tonen och försvinna nu.. Hoppas du finner någon vila i helgen!

    Kram

    SvaraRadera