Sidor

söndag 6 maj 2012

Ta vara på livet!

 Då vädret var underbart även igår,
 kunde jag inte trots förkylning låta bli att vara ute lite igåt.
 Här en magnolia som står i en trädgård
 där många timmar och mycket kärlek lagts ned.
Lite japan möter sverige där och trädgården är vacker året om.
Efter att ha läst inne hos vår "houswife" att sorgen drabbat henne vill jag bara påminna er om att ta tillvara på tiden och livet!
Jag tycker att jag försöker ta vara på tiden med nära och kära men nog tänker vi ibland. Det hinner vi...
Men vi vet inte om vi hinner, samtidigt som vi måste våga tro att vi faktiskt ska hinna. Våga lita till livet.

Jag vill inte ha en vår till som för tre år sedan fylld av människor i närheten och lite längre bort som dör.
Inte för att jag kan välja...

Samtidigt är det lättare under våren, lättare att bära. Tycker jag för nu spirar allt som tycktes dött för bara veckor sedan. För mig bevis för att efter död kommer liv.

Njut av varandra och ta vara på varandra!
Fick inte lägga upp en bild på in man...men honom tänker jag ta vara på tiden med!

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Klart du skall ta vara på - så mycket du kan! Alla skall ta till vara på, bättre än vi gör..

    Hoppas din förkylning lättar! Kramar

    SvaraRadera