Sidor

söndag 27 oktober 2019

En dag med Mina

Oj, att hämta valp dagen innan tidsomställning och inse 05,10 att hon nog bör ut då kl dagen innan var 06,10....
Att för första gånge få med henne med för trappen, jag vann och nästa gång skulle jag bara gå och hämta lockgodis men dröjde ”för länge” så hon gick självmant.

Förmiddagen gick helt ok, vi åkte iväg en bit så hon skulle få gå i skog en sväng mitt på dagen. Sedan hade vi några tuffa timmar, jag åkte och handlade och hon busade rejält.
Sedan ställde sig Stefan i duschen medans jg lagade mat och då fortsatte hon att hoppa upp i soffan, plocka i saker hon inte får mm

Så matte var lite hård tyckte hon. Sedan har vi blivit sams igen.
Undrar om jag och min man är tröttast av oss tre...

När man får hem en valp ska man väl säga att allt är underbart och det är det på många sett men oj så jobbigt det också är.

Nu längtar vi tills hon har oss som sin flock, att hon tyr sig mer till sin husse, känner till omgivningarna, vänjer sig vid att inte bo mitt i skogen.

Nåja en ny dag imorgon

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar