Sidor

måndag 7 oktober 2019

Sommarsammanfattning Del 1

vet att sommaren är slut och att hösten nästan gått över till vinter, i alla fall om man skall tro termometern.






Jag börjar nog med lite födelsedagsbilder.
Jag fyllde 40 år i år och firade i dagarna två, fast inte på raken men samma vecka.



Denna tårta är min favorit, dessutom glutenfri. 

Härligt med så många skor i hallen


På själva födelsedagen hade jag öppet hus med traditionellt kaffekalas. Hade inte sju sorters kakor, men bullar, kärleksmums, en småkaka och kaffe. Det var en väldigt trevlig dag med goda samtal. Så tacksam över den dagen och att jag bestämde mig för detta.




Tårtan som jag bakade skulle frysas innan vilket ju var perfekt, god var den också. Den som blev över hamnade på mannens jobb











Lite bubbel blev det senare på kvällen




Här syns en av mina födelsedagspresenter och en av mina favoritsysselsättningar stickning




Min fina nya kökslampa




 Är jag firades av ”storfamiljen” blev det exotisk planka och potatissallad till mat.



Denna hade min älskade make köpt 

Kändes också fint att använda Marthas kaffeservis på min födelsedag (min mans farmor som dog för inte alltför längesedan)

                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar