Sidor

torsdag 24 oktober 2019

FN dagen



När jag växte upp hade vi i det lilla samhället fackeltåg, vet inte riktigt vart det startade men vet att det avslutades i Folketshus med vad jag minns information och kanske att vi sjöng något.

Idag känns det som om dagen går helt förbi, men när det är kanelbullens eller ostbågens dag då minsann ska det firas.

Min kunskap är större så jag upplever att det är fler krig nu än då.
Självklart blir det inte fred för att vi uppmärksammar FN dagen.
Däremot känns det märkligt att den inte där jag rör mig uppmärksammas mer.

Detta står bla om FN:

Till FN:s centrala mål hör att främja den internationella freden och säkerheten samt befrämja hälsa, ekonomiskt samarbete och staternas relationer och förståelse mellan olika kulturer. 
FN vill också fungera som en forum där alla världens representanter kan mötas och påverka den internationella utvecklingen på jorden. 
De 51 medlemsländerna som fanns med vid godkännandet av FN-stadgan år 1945 har idag blivit till hela 193 medlemsländer.

Nå ja, hoppas ni haft en bra vecka hitintills och får en bea helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar