Sidor

söndag 27 oktober 2019

Nu är hon hemma


Lite som att packa leksaker, blöjor och majsbågar, fast hundgodis, leksak och bajspåsar.
Ja igår åkte vi i äg och hämtade vår stora lilla valp Knallåsens Domina - Mina, kommer hon att kallas.
Hon är ca 4 1/2 månad i dagarna och präglad på sin matte och van vid syskon mfl.
Men redan idag märker vi skillnad, hon sover, kollar lite om vi reser oss men knappt, äter precis som hon ska.


Hon har dessutom behärskat den läskiga trappan även om vi hade en kamp i morse vid 05,20. Hon hade sovit hela natten och jag förstod hon behövde ut. Särskilt med tanke på tidsomställningen.
Hon försökte slippa att gå i trappen genom att pussas, det gick inte, jag hämtade godis och vann kampen.
Upp var aldrig något problem, så plötsligt gick hon upp igen och letade efter Stefan, så gick jag upp, tänkte att jag kanske kunde få sova... nej gick inte så då skulle vi ned igen. Hon stannade i toppen av trappan,  en när jag gick för att hämta belöningsgodis, gnydde hon till en gång och insåg att det bara var att gå.


Här är vi på en första promenad igår

Som sagt äter gör hon gärna


Nu tittar vi på slalomeller tja det var spännande i några sekunder nu sovs det.



Igår spenderade hon kvällen sovandes bakom soffan, nu ligger hon framför istället vilket jag tycker är lite trevligare men....

Ja ni ska försöka inte tjata alltför mkt.

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar