Sidor

tisdag 8 oktober 2019

Tror inte jag är tokig men kan ju inbilla mig att jag har mycket att skriva om.


Ja vi planterade inte bara bambu utan även gräs med vippor, kommer bli så fint när det gått något år med den ljusa bambun lite bakom/omlott med detta gräs som dessutom skiftar färg till hösten.
Så dålig bild, men var svårt att fånga


Jag har ett löjligt stort kontrollbehov, så att exempelvis vänta utan att veta när något skall hända är svårt.
Jag klarar det lite bättre om jag vet ungefär när något skall ske.
Hur som helst.
Pratade ju med kenneln i lördags och vi skulle höras nu i veckan. I min värd handlar det om att höras kanske egentligen redan på måndagen även om det bara är för att meddela att man ännu inte har information, eller att man väntar på att något skall lösa sig.
Jag vet att det i söndags föddes en ny kull, jag vet också att ägaren fallit för den valp hon ändå vet att hon måste sälja och bestämt sig för att sälja.
Alltså den hund som skall bli våran.
Så intellektuellt fattar jag att hon har annat att tänka på med en hel kennel och kattuppfödning mm
Annat än att tänka på att jag sitter här och undrar och funderar och är helt nojig.
Kom på att vi inte pratat om betalningen, om hon vill ha förskott mm
Så jag skickade ett sms

”Det löser vi vid hämtningen”

VID HÄMTNINGEN
Jag pustar ut igen behövde det där lilla beviset på att jag inte drömt ihop alltihop.
Utan att hon faktiskt bestämt att vi ska få bli husse och matte till lilla Domina (får se om namnet ändras)
När jag vet att, blir frågan om när något lättare att stå ut med.

Trodde nog på sett oh vis inte att jag skulle bli riktigt så knasig.
Men jag längtar så starkt efter att få lära känna denna individ och ty få utmana mig och henne när det kommer till lydnad med mera.

Kunde jag motstå tidningen ni ser här ovan idag? Nej. Verkade vara ett nummer specialskrivet för oss, med tips och tricks. Kan en del redan men ändå.

Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar