Sidor

fredag 11 oktober 2019

Ledig dag


Trevlig fredag och trevlig helg på er, jag har ledig fredag och lördag för att jobba på söndag.
Så skönt att kunna ha två dagar intar ledigt oavsett när i veckan tycker jag.
Hittills har jag städat ur kylen lite, passade på innan handling då den var relativt tom, handlat mat och varit på Dollarstore.
Har insett att saker till hund finns lite överallt och hur det än är måste en hel del saker köpas, så jag åkte dit för att som lite.
Vi behöver ha något som kan vara skönt att sova på och som ”markerar” hennes plats tänker jag. Men då hon blir en stor flicka är det lite svårt, fast det klart att en hund ju kryper ihop relativt mycket.
Hittade förslag på filt och ”säng”, köpte en del godis....
Alltså hundgodis, kunde inte låta bli faktiskt

Nu ska jag strax fortsätta städa lite innan mannen kommer hem.

Imorgon behöver vi leta lite efter en för oss ny bil, min behöver bytas in faktiskt av fler anledningar än att vi ska köpa hund.
Vi köpte Dacian som andra bil när jag fortfarande arbetade på vår bostadsort och bara behövde bil ett fåtal gånger i veckan och vissa inte alls.
Men i och med att jag har dryga tre mil till mitt arbete nu och kör mycket mer bil, då vissa möten är sex mil hemifrån enkel resa.
Ja då räcker den inte riktigt till, lyktorna är inte så starka, även om man kan skaffa ljusramp, men nja annan bil behövs helt enkelt.

Nej nog nu och kärlek till er alla.

Tips: ge någon en ärlig komplimang idag om du har möjlighet.
Det gör inte bara mottagaren glad utan även dig slår jag vad om

Kram




Choklad äten i somras i Båstad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar