Sidor

måndag 28 oktober 2019

Solsken idag


Åh så härligt en något kylig men solig dag, känns bra inför mitt på dagen promenaden. Huvudvärk och halsont som jag undrar vart de ska ta vägen
Natten har varit bättre. Vid fyra ”tvingade” jag ut henne bara i trädgården och mycket riktigt behövde hon kissa.
Sedan sov vi till klockan sju och då gick det riktigt bra att ta oss ut, det är ju lite läskigt utanför hos oss med väg och biltrafik.
Smart nog fick maten stå och dra i sig vatten medan vi gick en liten promenad, samma sträcka som nästan alla andra promenader hitintills. Hon börjar känna igen sig lite lite.
Så sa hon plötsligt faktiskt till att hon behövde ut igen, woho, så en kort sväng bara i trädgården eftersom hon nyss ätit. Snacka om att hon var kossnödig.
Tror detta blir en bättre dag, vi har lärt oss saker alla tre




På en golvlampa sitter tändknappen på en dosa på golvet. Den ska tydligen vara tänd, för hon gick förbi, tände pricksäkert med tassen och gick och la sig i hörnet.



Nu väntar vi på husse som ska jobba em/halv natt, vi var tvungen och gå upp och slicka honom lite på foten tidigare, eller Mina var tvungen för att bli lugn, inte helt populärt. Kan jag inte förstå.

Insett att vi behöver komplettera med ett långkoppel att ha i skogen så hon kan känna sig friare, och vid kommande träning i lydnad. Det korta kopplet jag köpte är riktigt bra, skönt att hålla i och funkar fint men som sagt i skogen lan det ju vara roligt att få röra sig lite mer.

Måste fålla upp ett par byxor jag köpte som är en typ av fritidsbyxa lite tåligare, går att torka av på ett annat sett.
Inser också att jag nog behöver en typ av allväderssko, har egentligen både gympasko och vandringskänga men den är så klumpig och stel.

Hoppas ni får en bra vecka
Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar