Sidor

måndag 7 oktober 2019

Fyrbent familjemedlem

Både jag och min man har haft hundar i våra liv.
När jag föddes hade vi en tax, sedan hade jag en blandras och vi var dagmatte till min svågers fina schäfer.
Min moster har haft alla möjliga hundar.
Min mans familj har haft jakthund och en labrador som även jag hann träffa.

Så vi har alltid längtat efter att kunna ha en hund men då vi vet vad det kräver har vi skjutit det på framtiden.
Min man tror jag har längtat mer än jag på sett och vis för så fort han ser en hund blir han till sig och får han möjlighet att hälsa vet jag inte vem som är gladast, hunden eller han.
En framtid som nu faktiskt är här.

Vi har nog det senaste året kollat olika sidor typ blocket, sökt på hundraser...
Men jag har upplevt det krångligt, tills min man på svenska kennelklubbens sida hitta listan uppdelad efter hundraser och eventuella kullar.
Där efter lite sökande hittade vi en valp som på grund av sent återbud blivit kvar hos uppfödaren och hon hade redan bestämt att behålla en tik och nu fanns två tikvalpar så...

Jag vågar knappt tro det, men vi har pratat med uppfödaren och vi är lovade att få bli hennes husse och matte. Så nu längtar jag så mycket efter att få sätta mig i bilen för att hämta hem henne. Lite otur hade vi på sett och vis för en annan av hennes tikar var beräknad att valpa nu de kommande dagarna vilket gör att hon har svårt at ta sig till veterinären för en sista besiktning den får inte vara mer än en vecka gammal och den förra gjordes för cirka en månad sedan. Valparna föddes igår kväll/inatt så...
jag går som på nålar och väntar.....

Ändå försöker jag tänka/säga, vi kommer troligen köpa denna underbara "lilla" hund.

Något som kanske är typiskt för oss är att vi nog är lite knasiga, för när vi väl satsar satsar vi, tror jag, vi är inte så rädda för vad folk kanske skall säga eller tycka.

Rasen är nämligen irländsk varghund. de blir väldigt stora, inte så hög mankhöjd egentligen men de är långa och stora. Detta är ju dock en tik som är mindre än hanhunden.

Nu skall jag sluta skriva även om det bubblar i mig av ord...



Hälsningar en blivande matte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar