Sidor

onsdag 9 oktober 2019

Om morgonen



Först mörknar det lite fortare och vi börjar inse att sommaren går mot sitt slut, sedan känns det som om det på en vecka mörknar flera timmar tidigare än veckan innan.
Att chocken kommer varje år är ju lite märkligt, men det klart de få veckor av ljus ”på riktigt” är ju otroligt värdefulla 


Så kanske är det inte konstigt om vi är förtjusta i att mysa, just nu sitter jag med scones, te och tända ljus.
Vaknade tidigt så jag passade på. Hade dessutom inte så mycket att äta till frukost så...
Vi behöver lysa upp med annat än lampans skarpa sken tror jag och kan ett visst ökat välmående komma av lite tända ljus och en god kopp te, känns det helt ok. (Jo jag dricker mest kaffe)

Idag ska jag arbeta hemma, kanske behöver jag iväg till en bilhandlare...
Ingen av våra bilar kommer räcka till nu när vi snart har hund.
Men vill ha bensinbil, manuell växel och så behöver det ju vara en kombi, så det blir inte lätt.
Eller det klart att nya bilar går att hitta många, men vi är intresserad av en begagnad, borde i och för sig i denna bilhandlartäta småstad inte vara omöjligt.

Hoppas ni har en härlig höstdag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar