Sidor

måndag 5 maj 2014

30 min

På soffan innan det är dags att laga mat.

Som vanligt är jag ledig.

Men det har hänt saker och jag har uträttat en hel del.

Går upp så sent som möjligt innan jag ska på träning. Kollar jobbmobilen och har fått ett mail. Läser det och inser att jag MÅSTE ringa den här personen NU!
Samtalet tar kanske en kvart.
Men nu är det bara cirka tio minuter kvar tills träningen börjar. Jag är inte fullt klädd.
Rusar runt, hinner iväg och söker chefen under tiden.
Slinker in på träningshuset och in på passet som precis börjat. Uppvärmd.

Kommer hem ringer frissan och bokar tid till S, ringer bilverkstad och blir kopplad till killen jag vet inte har tid denna vecka... Men får tid.

Planterar om tomatplantor och chili. (Jo jag duschade och åt frukost efter träningen)

Får meddelande om något att se fram emot! (Inte bebis) Kan snart berätta.

Äter lunch, planterar klart.

Går ned på stan och går ett ärende. Köper bl.a. Bloggdalas bokklubbsbok "Kvinnan som låg ett år".

Pratade med lite folk. Handlade och nu, nu ligger jag på soffan och tar det lugnt innan matlagning och klädtvätt.

Nämnde jag att jag är ledig.

Till helgen är jag ledig och har bestämt att på lördagen ska jag ev träna och pysslande det som behövs göras, ni vet städas, tvätta, klippa gräs...
På söndag ska jag göra så lite som möjligt! Helga vilodagen.
Eventuellt åker jag till ett grannsamhälle och går på konsert/gala "hopp och kärlek" i samarbete med Cancerfonden. Köpt biljett kommer jag inte iväg går pengarna hur som helst till något bra!




Längtar efter dessa, men NEJ jag ska låta bli!

Kram


Kram

1 kommentar:

  1. Jösses! Effektiv ledig dag du! Men nu blev jag ju nyfiken på vad den glada nyheten är?!

    Hoppas du tar hand om dig!

    Kram

    SvaraRadera