Sidor

tisdag 20 maj 2014

35 års kris?!

Nej, inte alls och samtidigt visst lite.

Jag kommer inte bli träningsfanatiker (vad jag tänkt), jag bantar inte, har ingen egentlig nojja över att jag snart fyller 35år. Även om det kan se ut så på instagram och fb.

Men under en månad nu, först och främst tänker jag ge allt för att minska i vikt och stärka min kropp med muskler.

 Ni vet att jag har en dröm, en dröm om att bli mamma och även om jag inte tror att mitt maskineri kommer igång av viktnedgång, så skadar det inte att ge det en sjuts.
För det är trots allt så att min vikt är lite av ett hinder, i alla fall om jag skall få hjälp från sjukvården. Och skall jag dessutom förhoppningsvis bära ett barn är det ju snällt mot kroppen att ha en hyfsad utgångspunkt.

Jag har stått still och stampat nu på en och samma vikt i princip sedan i höstas. Även om jag vet att jag just nu troligen bygger lite muskler och därav inte förlorar något i vikt utan att det kommer senare. Därför satsar jag nu en månad för att förhoppningsvis "hoppa ned från viktplatån".

Detta gör jag med bra mat och bra motion.

Idag har jag vilodag vad motion gäller, så skönt!

Dessutom har jag beställt en så snygg klänning som jag tänker ha på min systerdotters student och då vore det skoj om den satt ännu lite bättre.

Nej, nu skall jag ta en paus från jobbet innan det är dags att jobba kvällspasset. Hoppas vara hemma halvnio ikväll. Skall titta förbi ICA och köpa jordgubbar innan jag landar hemma en stund.

Kram

2 kommentarer:

  1. Lycka till i kämpandet. Jag tror att allt kommer till dej, men det där med tålamod är svårt.
    Kram
    Ps. Vad är det för klänning du köpt?

    SvaraRadera
  2. Önskar också lycka till - man skall vara snäll mot sin kropp och jag känner ju till din stora längtan. Kramar

    SvaraRadera