Sidor

söndag 10 december 2017

2a advent

Så har det blivit andra advent, i fredags handlade jag hem lite julblommor, nästan alla julklappar är i köpta, julkorten klara att skicka imorgon.
Ja känns som om jag ligger bra till faktiskt.
Idag har jag hitintills mest tittat på skidor, både längd, med gevär och utför. Har virkat lite vad skall ni faktiskt då se en dag.
Röjt av köket och så ska vi så småningom dammsuga, lite handdukar tvättas just nu också.
I övrigt skall jag erkänna att jag längtar lite till imorgon när min man skall jobba, jag behöver få vara ensam!
Annars har jag honom gärna hemma men...

Advent var det, som ni förstår så får jag höra både gamla och nya advents och julsånger vid adventssamlingar och luciatåg i diverse kyrkor och församlingshem. Så idag blir det en ny oh en gammal, ja för mig i alla fall. Kanske är båda nya eller gamla för dig.
Om ni inte lyssnat på en enda låt/sång tidigare som jag länkat till så lyssna på den första i alla fall. Den är fin och här har jag valt att länka till en hemmavideo en liten tjej som sjunger riktigt fint.

Ljuset i advent

Adventstid kom till mitt ensamma hus


GLAD ADVENT


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar