Sidor

måndag 4 december 2017

Hälsingland

Som många av er vet föddes både min mamma och pappa i Hälsingland och i släkten på pappas sida fanns det till för några år sedan en stuga. En stuga där jag har varit på som,Aten, under påsklov och sportlov med vad jag vet.
Jag har varit mer i vattnet i sjön som låg alldeles där vid stugan, än ovanpå, även om jag också åkt skidor på sjön när isen legat tjock, suttit på samma is och solat.
Hälsingland har alltid och kommer alltid ha en särskild plats i mitt liv.
Just idag åker jag just till Hälsingland några dagar, till mamma och pappa. Det är vilsamt att vara där och det behöver jag i rika mått just nu. Ja och så vill jag så klart träffa mamma och pappa.

Musiken då, jo jag gillar Tomas Andersson Wij, tror jag, egentligen inte lyssnat så mycket på honom. Vad jag vet är att jag gillar denna låt

Hälsingland



Sedan är det nog så att Horgalåten måste få vara med i detta inlägg Horgalåten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar